Dia mundial de l’aigua, un bé important i fràgil

Dimecres, 22 de març
L’Ajuntament se suma a la celebració del Dia Mundial de l’Aigua, que aquest any gira entorn la gestió de les aigües residuals i els efectes positius de fer-ho correctament.
L' Ajuntament ha programat tres activitats de la Jugatecambiental per commerar aquest dia. La primera d’elles es va realitzar el passat diumenge 19 de març al parc de la Torre-roja. Els infants i les famílies van poder gaudir de les Contacans i els seus contes A la vora de l’aigua. A més, la jornada es va acabar d’arrodonir amb la realització de manualitats i jocs on infants, pares i familiars podien col·laborar entre si.

Les altres dues propostes de la Jugatecambiental tindran lloc aquest diumenge i el vinent. A la Festa de Primavera, el 26 de març, trobareu  37 jocs recuperats de la companyia Quixot de 8, dels quals un gran nombre seran de la col·lecció “Gargot d’aigua”, en què s’utilitza l’aigua com a part fonamental del joc ja sigui com a objecte, element de suport o element transmissor.

I el 2 d’abril, el taller Netegem aigua!, en què els infants descobriran la importància de l’aigua neta i de tots els agents que actuen en el procés de potabilització mitjançant la construcció d’un senzill filtre amb elements naturals i reutilitzats simulant el que succeeix quan l’aigua flueix pel sòl i obtenint aigua cristal·lina a partir d’aigua bruta.

Aquestes iniciatives conviden la ciutadania a participar de la reflexió sobre l’aigua dolça, un element tan fràgil i vulnerable i, alhora, tan essencial per garantir la qualitat i la sostenibilitat del medi ambient, i també el benestar i la qualitat de vida de les persones.

Podeu obtenir més informació i consultar altres activitats programades arreu de Catalunya podeu visitar http://agendadelaigua.cat

Cartell del #DiaMundialaigua