L'alcalde recorda al nou conseller de Salut de la Generalitat els compromisos amb l'hospital

Divendres, 15 de gener 2016
Carles Ruiz ha escrit una carta, juntament amb l'alcaldessa de Gavà Raquel Sánchez, al conseller Antoni Comín per tal que concreti per escrit les dotacions pressupostàries que han de servir per millorar la qualitat asistencial fins a que es faci l'ampliació del centre hospitalari.

“Volem que el nou conseller assumeixi com a propis els compromisos de Boi Ruiz, però que, a diferència d'aquest, els compleixi”, ha afirmat Carles Ruiz; i que “sàpiga, el primer dia de feina, que un dels hospitals de l'ICS que més qualitat professional ofereix ho està passant malament a causa de les retallades pressupostàries”, referma Raquel Sánchez.

Els alcaldes volen que la conselleria, de manera urgent, concreti per escrit les dotacions pressupostàries que han de servir per millorar la qualitat assistencial que ofereix l'Hospital de Viladecans. Ambdós alcaldes recorden que, al marge de les obres d'ampliació, s'havia acordat amb la conselleria que aquesta presentaria un pla d'increment de recursos del centre, per tal de recuperar la capacitat de serveis que s'ha perdut a causa de les retallades. “Estem patint les conseqüències de la manca de recursos, com s'ha fet palès en les festes de Nadal amb el col·lapse de les urgències”, ha afirmat l'alcalde viladeanenc.

“Són ja molts mesos de silenci i d'incumpliment d'un compromís”, ha recordat l'alcaldessa gavanenca. Els alcaldes es van reunir amb el conseller Boi Ruiz el 22 d'abril de 2015, rebent el compromís verbal del màxim responsable de la sanitat catalana que dotaria l'hospital de més recursos en els anys vinents. Posteriorment, en una carta, amb registre d'entrada de la conselleria el dia 29 d'abril de 2015, els alcaldes van recordar al conseller Boi Ruiz l'acord pactat i li van demanar que, de manera urgent, concretés per escrit les dotacions pressupostà¬ries extraordinàries compromeses. Aquestes partides havien de servir per reforçar tant el personal com la qualitat dels serveis que assenyala el nou Pla Director de l'Hospital. En tots aquests mesos, la conselleria no ha fet arribar cap resposta als ajuntaments ni ha pres cap decisió, segurament a causa de la incertesa política.