Medi ambient

Nova campanya per reduir l’ús de bosses de plàstic

Diumenge, 27 de setembre 2009
Eliminar l’ús de les bosses de plàstic en les compres és l’objectiu de la Xarxa de Comerços Sostenibles, una iniciativa mediambiental impulsada per l’Agència de Residus de Catalunya, juntament amb l’Ajuntament. A partir del dilluns 28 de setembre, i fins al 23 d’octubre, a Viladecans es viurà la segona fa se d’aquest projecte, al qual ja s’hi han adherit 122 comerços locals per tal d’ajudar en la sensibilització dels ciutadans sobre la importància de fer més sostenible el fet d’anar a comprar.
Els establiments comercials que hi participen són forns, botigues d’alimentació, floristeries, papereries, ferreteries, drogueries, farmàcies i comerços de productes naturals. Se’ls pot reconèixer pel distintiu de la campanya a l’aparador o a l’interior. Els comerços oferiran bosses de roba als clients perquè les utilitzin en substitució de les bosses de plàstic.

A més, premiaran tothom que ho faci, sigui amb la bossa de tela regalada o amb una pròpia del client, quan hi vagi a comprar. Els comerciants lliuraran una butlleta al comprador ‘sostenible’ per participar en diversos sorteigs de bosses, cabassos i carretons realitzats amb material de comunicació municipal reutilitzat, principalment banderoles.

Està previst que cada dimecres del mes d'octubre, a les 12 hores, es realitzi la rifa a diferents llocs de la ciutat: el dia 7, al Mercat Municipal; el dia 14, al Mercat de la Roureda; el dia 21, a la confluència dels carrers del Doctor Reig i Àngel Arañó; i el dia 28, en el carrer de Jaume Abril, amb la plaça de Molins.

La primera fase, duta a terme al febrer, va assolir un gran èxit de participació. Amb 33 forns participants, es van repartir més de 5.000 bosses de tela en pocs dies. I, al sorteig, hi van haver prop de 25.000 butlletes de clients per tal de fer-se amb un dels 8 carros, 40 bosses i 30 cabassos que s’hi oferien.